Sosiaalisen median hyödyntäminen

Adventtikalenterikampanjan viralliset tunnisteet ovat #partiokalenteri#adventtikalenteri ja #partioscout.

Omien kalenteripäivityksien yhteydessä voi käyttää myös muita jouluun liittyviä hashtageja, kuten esimerkiksi #joulukalenteri ja #joulu.

Voit lisätä somepostauksiisi linkit joko lippukunnan omalle adventtikalenterisivulle, piirin sivulle tai osoitteeseen www.adventtikalenteri.fi. Adventtikalenterin omilta nettisivuilta ostaja löytää kalenterin myyntipaikat (päivittyy Kuksasta) sekä pystyy ostamaan kalenterin suoraan nettikaupasta.

Valmiit somemateriaalit

Lippukunnille on olemassa paljon erilaista some- materiaalia, joita voi vapaasti käyttää kalenterikampanjassa.
Kuvat löytyvät materiaalipankista: partio.fi/kalenterimateriaalit

  • Yleisjakokuvia
  • Myynnin aloitukseen liittyviä jakokuvia
  • Myyjille tarkoitettuja jakokuvia
  • Facebook-kansikuvia
  • Esimerkkinostot kampanjan alusta asti aikataulutettuna

Ole aktiivinen somessa ennen kampanjaa ja sen aikana

Adventtikalenterien myyntiaika on 15.10.–5.12.2018. Ennen kampanjan alkua on hyvä alkaa herättelemään ostajien mielenkiintoa kalenteria kohtaan. Muista mainita mihin olette keräämässä tuottoja tänä vuonna ja mistä kalentereita voi ostaa (partiolaisilta sekä nettikaupasta).

Kannattaa pitää mielessä, että lippukunnallenne paras nettikauppaostaja on se, joka valitsee teidän lippukuntanne tuen saajaksi. Varmista siis, että lippukuntasi nimi on aina selvästi esillä mainitessasi verkkokaupan!

Ennen myynnin alkua voit esimerkiksi:

  • Hehkuttaa kalenterimyynnin alkamisesta Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa sekä muissa kanavissanne.
  • Vaihtaa oman ja/tai lippukunnan Facebookin kansikuvan adventtikalenterihenkiseksi. Kaikki kalenterimyyjät voivat vaihtaa kansikuvan / profiilikuvan samalla teemalla ja näin viestittää omille kavereilleen keneltä kalentereita on mahdollista ostaa.
  • Lippukunnan omissa kanavissa on hyvä muistaa innostaa ja kannustaa kalenterimyyjiä ennen myynnin alkua sekä kampanjan aikana.

Kalenterikampanjan aikana voit esimerkiksi:

  • Kertoa kalenterin myynnistä Facebookissa / Twitterissä / Instagramissa tasaisin väliajoin. SP on tuottanut valmiiksi esimerkkipostauksia sekä viikkoaikataulun, jota voit halutessasi hyödyntää.

  • Postata someen kuvia partiolaisista myymässä kalentereita (muistathan, että alaikäisten partiolaisten vanhemmilta on saatava lupa tähän).
  • Postata esimerkkejä siitä, mihin olette keräämässä kalenterituottoja tänä vuonna. Kalenterimyynnillä tuetaan vahvasti paikallista nuorisotyötä ja tätä on hyvä tuoda esille kampanjan aikana.
  • Lippukunnan kanavissa on hyvä innostaa ja kannustaa kalenterimyyjiä myös kampanjan aikana. Myyntivinkkejä tullaan lisäämään adventtikalenterin myyjien Facebook-sivuille.

Adventtikalenterin omat somekanavat

Facebook: Partiolaisten adventtikalenteri
www.facebook.com/adventtikalenteri
Kuka tahansa voi tykätä. Sivustolla paljastetaan muun muassa kalenterin luonnos ja kalenterin kuva sekä kerrotaan mistä kaikkialta kalentereita voi ostaa.

Facebook: Partiolaisten adventtikalenterin myyjät
www.facebook.com/adventtikalenterimyyjat
Kalenterimyyjien oma sivu. Kutsuthan kaikki lippukuntasi myyjät mukaan! Sivustolla kerrotaan ajankohtaisista adventtikalenteriasioista, saadaan myyntivinkkejä, jaetaan kokemuksia sekä luodaan yhteistä kalenteritarinaa.

Twitter: @partiolaiset
@partiolaiset
Twitteriin nostetaan kalenteriasiaa koko kampanjan ajan. Kanavalla muun muassa esitellään kalenteria, mihin varoja kerätään sekä kerrotaan mistä kalentereita voi ostaa.

Instagram: @partioscout
@partioscout
Instagramin kuvavirtaan nostetaan myyjien kuvia ja pyritään tekemään kalenteria tutuksi.