Tavoitteesta kertominen

Kun olette asettaneet selkeän tavoitteen kalenterimyynnillenne, on siitä viestiminen helppoa. Miettikää jokin konkreettinen kohde, johon keräätte rahaa. Myös asiakas haluaa mielellään tietää, mitä teette keräämillänne rahoilla!

Mitä konkreettisempi kohde on, sitä ymmärrettävämpi se on potentiaalisille asiakkaillenne. Yleisluontoinen “partiotoiminnan tukeminen” ei välttämättä kerro ei-partiolaiselle vielä mitään.

Esimerkkejä, joihin lippukunnat ovat käyttäneet kalenterituotot aikaisemmin:

  • Yleinen toiminta ja kalustohankinnat, kuten talviteltta
  • Uusien vessojen hankinta kämpälle ja suurleirin maksut
  • Leirimaksujen pitäminen kohtuullisina
  • Sudenpentujen ja seikkailijoiden leirit
  • Retket, viikkotoiminta sekä kolon ja kämpän vuokrat
  • Ryhmien toiminta
  • Suurleirit ja retket
  • Sisutoiminnan avustajien retkimaksut (Sisupartiolaisia ovat partiolaiset, jotka tarvitsevat erityistä tukea partiossa vamman, pitkäaikaissairauden tai muun ominaisuuden takia)
  • Vartioiden oma toiminta

Päättäkää jo ennakkoon mitä myyntituotolla on mahdollista tehdä ja varmistakaa että kaikki lippukunnan myyjät tietävät kohteen. Sitten tavoitteestanne on helppo kertoa myös myyntitilanteessa asiakkaalle!