Viestinnän ja markkinoinnin avoimet pestit

Mikä vima?

Viestintä ja markkinointi, tuttavallisemmin vima, tekee nimensä mukaisesti johtajatulien viestintää ja markkinointia ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana ja vähän tapahtuman jälkeenkin. Viman vastuualueella johdetaan ja tuotetaan sisältöjä Johtajatulien eri kanaviin, kuten sosiaaliseen mediaan ja nettisivuille, herätetään markkinoinnilla hyvää johtajatulifiilistä jo etukäteen ja tapahtuman aikana varmistetaan, että siisti tapahtuma välittyy jälkipolvillekin.

Miten vimaa tehdään?

Viman tekeminen alkaa jo hyvissa ajoin ennen varsinaisia Johtajatulia. Ennen tapahtumaa tärkeimpänä virstanpylväänä on osallistujamarkkinointi ja tapahtuman dokumentoinnin suunnittelu, lisäksi teemme paljon yhteistyötä ohjelman, kokemuksen ja talouden ja kumppanuuksien kanssa, jotka viestivät paljon tahoillaan. Ajatuksissamme on pestata tiimiimme henkiköitä, jotka ovat kiinnostuneita tietystä viestinnän ja markkinoinnin vastuualueesta, eikä niinkään muodostaa tiukkoja pestikuvauksia. Kokooonnumme etänä tai livenä tiistaisin koko projektin yhteisiin Puuhiksiin, joissa pidämme myös omat viman kokoukset. Lisäkokouksia pidämme tarpeen mukaan.

Viman tekijän pesti on mahdollista räätälöidä oman mielenkiinnon mukaan päällikkötasoiseksi, tekijätasoiseksi ja joksikin sillä välillä. Päällikkötason pesteihin haluavalta toivomme johtamiskokemusta.

Toivomme viestinnän ja markkinoinnin pestejä hakevalta osaamista ainakin yhdestä ja kiinnostusta useammasta kokonaisuudesta seuraavista:

  • Kirjoittaminen: informoiva, myyvä, innostava
  • Kuvaus: valokuvaus, videokuvaus, editointi
  • Visuaalinen viestintä: infografiikka, taitto, kuvitus
  • Somekanavat: Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn
  • Ymmärrys mediasuhteista
  • Konseptointi, suunnittelu ennakkoon ja lennosta
  • Tiedon koordinointi ja jakelu, kokonaisuuksien johtaminen
  • Visiointi- ja innostustaidot
  • Yhteisöllisyyden luominen ja yhteisönhallinta

Miksi viestintä ja markkinointi on tärkeää?

Vanhan sananlaskun mukaan johtaminen on viestintää ja viestintä johtamista, ja kun JOHTAJAtulia tässä tehdään, olisi ankeaa jättää viestimättä ja markkinoimatta! Ilman viestintää ja markkinointia osallistujat löytävät tapahtumaan tuurilla eikä tiedolla, eikä kukaan tiedä, mitä tapahtuu. Onnistuneella viestinnällä ja markkinoinnilla jokaisella osallistujalla ja tekijällä on parhaat mahdollisuudet itse tapahtumasta nauttimiseen.

Miten pääsen mukaan?

Halu oppia riittää, mutta jos haluat enemmän vastuuta, toivomme sinulta myös kokemusta viestinnän ja markkinoinnin suunnittelemisesta sekä johtamisesta. Keskustelemme kanssasi mielellämme lisää siitä, mikä juuri sinua kiinnostaa! Kerro, mitä haluaisit päästä tekemään tai minkälaisena sinä haluaisit nähdä Johtajatulet 2021.

Hae pestiä jäsenrekisteri Kuksan kautta.

Kerro hakemuksessasi itsestäsi, omasta kokemuksestasi, motivaatiostasi tai mistä vain muusta! Mitään elämänkerrallista romaania sinun ei tarvitse kirjoittaa, sillä keskustelua jatketaan vielä pestihakemuksen jälkeenkin. Jos tiedät jo, mikä sinua erityisesti kiinnostaisi, kirjoita unelmiesi Johtajatuli-pestistä jo hakemukseesi.

Pesteihin hakeneita haastatellaan mahdollisimman pian hakemuksen jättämisen jälkeen ja ensimmäisiä valintoja pestirekrytoinneista tehdään marraskuun alusta alkaen. Voit varmistaa unelmien pestisi hakemalla sitä 31.10. mennessä.

Jos hakeminen tuntuu vielä vaikealta, laita meille viestiä tai soita:
Sanni Pohjannoro, sanni.pohjannoro@partio.fi, +358 50 5169898
Tiina Varhee, tiina.varhee@partio.fi,