Yksi askel kohti hiilineutraalia partiotoimintaa on paperilaskujen määrän vähentäminen. Suomen Partiolaiset lähettää joka vuosi kymmeniä tuhansia paperisia laskuja ja maksumuistutuksia. Toivomme vähentävämme paperilaskujen määrää lähettämällä jatkossa yhä suuremman määrän laskuista vastaanottajan sähköpostiin tai MobilePay:hin.
Mitä voin itse tehdä?
Käy tarkistamassa asiointipalvelusta oma laskutustapasi. Laskutustapa löytyy Jäsenyydet-välilehdeltä.
Mitä huoltaja voi tehdä?
Kirjaudu sisään partion asiointipalveluun. Maksut-välilehdellä näkyy kaikki henkilölle tulleet laskut. Jos huollettavan lasku ei löydy, se voi löytyä täältä huollettavan tiedoista (Perhe – Huollettava – Maksut).
Alle 15-vuotiaiden jäsenten laskut tullaan jatkossa ohjaamaan suoraan huoltajalle (huoltajan valitsemaan laskutuskanavaan).
Automaattipuhelut jäsenille
Kokeilemme automatisoituja puhelinsoittoja numerosta 0981711935 kevään aikana. Nämä soitot liittyvät jäsenlaskun laskutustavan valintaan, emme siis myy mitään. Soittojen kohderyhmänä ovat ne jäsenet ja huoltajat, joilla on tällä hetkellä paperilasku valittuna maksutavaksi.
Olemme sähköpostilla yhteydessä etukäteen niihin henkilöihin, joille automatisoitu puhelu tullaan soittamaan. Puhelu tulee numerosta 09 8171 1935. Puhelussa tullaan kysymään, onko puhelun vastaanottaja halukas vaihtamaan oman/huollettavansa laskutustavan paperilaskusta sähköposti- tai MobilePay-laskuun.
Jos sinulla on kysyttävää asiasta, voit olla yhteydessä palvelu@partio.fi.
Voinko edelleen saada paperilaskun?
Kyllä voit. Paperilasku säilyy vielä yhtenä vaihtoehtona.