Suomen Partiolaisten palvelutiimi on saanut kaksi uutta kasvoa, kun valtakunnallisessa jäsenpalvelussa työnsä ovat aloittaneet Pauliina Petrell ja Hilma Koskela. Samalla partion jäsenpalvelua on kehitetty entistä ehommaksi.
Pauliina Petrell on aloittanut tammikuun lopussa palvelukoordinaattorina Suomen Partiolaisten valtakunnallisessa palvelutiimissä. Pauliina hoitaa Partioaseman toimistotehtäviä, joita ovat tilojen ylläpito, postitus sekä erilaisten tuotteiden tilaaminen ja varastointi.
Lisäksi Pauliina toimii osana jäsenpalvelun tiimiä ja vastaa huoltajilta sekä partiolaisilta tuleviin kysymyksiin niin puhelimitse kuin sähköpostitsekin. Hän työskentelee lähes joka päivä Töölössä sijaitsevalla Partioasemalla eli lyhyemmin Passalla ja on siten työntekijöiden ja luottisten tavoitettavissa.
Pauliina opiskelee paraikaa yhteisöpedagogiksi, ja valmistuminen häämöttää aivan nurkan takana. Hänellä on takanaan mittava määrä partiovuosia.
”Partiotaustalta tulen Pohjois-Helsingistä, Vuorenhaltioista, joissa partiourani alkoi syksyllä 2007. Kivaa päästä osaksi partiotyöntekijöiden joukkoa ja toimimaan luottisten kanssa!”, Pauliina kertoo.
Tavoitteena mahdollisimman mutkaton harrastus
Valtakunnallinen palvelutiimi on saanut vahvistusta myös Hilma Koskelasta, joka on aloittanut jäsenpalveluiden asiantuntijan tehtävässä Helsingissä helmikuun lopussa. Hänen työnkuvaansa kuuluu valtakunnallisen jäsenpalvelun kehittäminen ja koordinointi sekä monikanavaisen asiakaspalvelun vahvistaminen.
Palvelutiimin työn ytimessä on jäsenistön tukeminen, jotta harrastaminen onnistuu mutkattomasti. Pauliinan tavoin Hilman tehtäviin olennaisena osana kuuluu jäsenpalvelu niin puhelimessa kuin sähköisissä kanavissa.
”Vastaan partiolaisten ja huoltajien kysymyksiin esimerkiksi partiojäsenyydestä ja jäsenmaksuista sekä niihin liittyvistä asioista. Lisäksi pyrin löytämään vastauksia lippukuntien ja piirien jäsenistöä koskeviin asioihin ja sähköisen asioinnin sujuvuuteen. Organisaatiossa sisäisesti avustan työvälineisiin liittyvissä asioissa ja toimin rajapinnassa jäsenistöltä toimihenkilöille menevissä kysymyksissä”, Hilma avaa työnkuvaansa.
Koulutukseltaan Hilma on muotoilija sekä liiketalouden tradenomi. Hän on työskennellyt kaupanalalla asiakaspalvelu- ja esihenkilötehtävissä, ja partiotöihin Hilma siirtyi asianajotoimistosta Legal Assistant -tehtävistä. Hilmalla on pitkä partiotausta, sillä hän on aloittanut sudenpentuna Metsän Siskoissa kolmekymmentä vuotta sitten. Vaikka partioharrastus jäi lukioikäisenä, partiolaisuus ei Hilmasta kadonnut.
”Perehdytyspakettiini kuului tutustua partion toimintaan, ja olen ollut ihmeissäni, kuinka paljon partio on muuttunut vuosien aikana. Odotan, että pääsen laittamaan kädet saveen ja kehittämään palveluprosesseja yhteistyössä muiden palvelutiimiläisten kanssa.”
Entistä yhtenäisempää jäsenpalvelua kaikille partiolaisille
Suomen Partiolaisten jäsenpalvelu auttaa partiolaisia esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin ja digitaalisiin palveluihin liittyvissä kysymyksissä. Palvelutiimi pyrkii aina vastaamaan kysymyksiin nopeasti ja palvelemaan kuunnellen ja opastaen.
Palvelutiimin työskentely terävöityy, sillä Suomen Partiolaiset on kehittänyt valtakunnallista jäsenpalveluaan. Palvelutiimi on järjestäytynyt uudelleen, ja jäsenpalveluiden vastuut ja työt on jaettu tällä hetkellä kolmen henkilön kesken. Tavoitteena on, että jatkossa jäsenpalvelussa on yhtenäiset mallit ja tavat ympäri Suomen.
”Tämä auttaa meitä tukemaan ja palvelemaan partion jäseniä ja lippukuntia entistä tehokkaammin ja paremmin, kun käytössä ovat yhtenäiset mallit ja yksi yhteinen kanava”, Suomen Partiolaisten IT- ja palvelupäällikkö Maija Kangasniemi avaa palvelutiimin uutta järjestäytymistä.
Parhaiten partiolaiset pääsevät muokkaamaan omia tietojaan asiointipalvelussa, jossa voi hoitaa keskeiset jäsenyyteen liittyvät toimet, kuten tietojen päivittämisen, jäsenhakemusten ja huoltajien lisäämisen sekä tapahtumiin ilmoittautumisen.