Adventtikalenterien myynnillä ennätyspotti partiotoiminnan tueksi 

Vuoden 2019 partiolaisten adventtikalenterimyyntikampanja keräsi ennätykselliset 2,7 miljoonaa euroa partiotoimintaan. Lippukunnat keräsivät kampanjalla toimintaansa keskimäärin noin 2 000 euroa, jossa kasvua edellisvuoteen nähden oli jopa 600 euroa. Partiolaiset myivät kalentereita loka-marraskuussa yhteensä lähes 275 000 kappaletta. Kaikkiaan adventtikalenterimyynti keräsi yli 600 000 euroa aiempaa enemmän partiotoiminnan hyväksi.  

– Adventtikalenterikampanjan erinomainen tulos auttaa erityisesti lippukuntia, joissa lisätuotolla voidaan esimerkiksi panostaa toiminnan laatuun, helpottaa leirien järjestämistä ostopalveluilla ja täydentää kalustoa. Ennätyksellisen hyvä tuotto on jokaisen kalentereita myyneen lippukunnan ja partiolaisen ansiota. Lämmin kiitos kaikille adventtikalentereita myyneille ja ostaneille, iloitsee taloudesta vastaava hallituksen jäsen Jyri-Petteri Paloposki. 

Adventtikalenterin myynti on vuoden tärkein varainhankinnan kampanjamme, jonka tuotoilla rahoitetaan partiotoimintaa niin partiolippukunnissa kuin myös piireissä ja keskusjärjestössä. Tuotoilla piirit ja keskusjärjestö esimerkiksi järjestävät koulutus- ja ikäkausitapahtumia, huolehtivat partion toimintaedellytyksistä ja tukevat lippukuntia. 

Myyntityöstä kuultujen kokemusten ja myyntituloksen perusteella hinta ei ollut määräävä tekijä ostopäätöstä tehtäessä. Paikallisen nuorisotyön tukeminen koettiin kolmen euron hinnankorotusta tärkeämmäksi tekijäksi, ja kampanja keräsikin kappalemääräisen myynnin hienoisesta laskusta (8,9 %) huolimatta ennätykselliset tuoton, 2,7 miljoonaa euroa, partiotoiminnan tueksi. 

Lämmin kiitos kaikille adventtikalentereita myyneille ja ostaneille!