Vaikuta partion digipalveluihin – osallistu Paju-työpajoihin!

Millaiset digipalvelut helpottaisivat ryhmänjohtajien työtä? Mitä toimintoja huoltajat kaipaavat asiointipalveluun? Mitkä työkalut tukisivat lippukunnanjohtajaa arjessa? Kaikilla partiolaisilla on nyt mahdollisuus osallistua työpajoihin, joissa voi vaikuttaa partion tulevaisuuden digipalvelujen kehitykseen.

Suomen Partiolaisten Paju-hankkeessa pohditaan, minkälaiset digitaaliset palvelut helpottaisivat partiotoiminnan järjestämistä lippukunnissa ja partiopiireissä. Tänä syksynä käynnistyy hankkeen osallistamisvaihe, jonka aikana lippukunnilla ja partiolaisilla on mahdollisuus vaikuttaa partion digipalvelujen kehittämiseen. Lokakuussa voit kuulla lisää Paju-hankkeesta Iltateet-webinaarissa tai osallistua eri kohderyhmille suunnattuihin Teams-työpajoihin. Lisäksi hanketta esitellään monissa tapahtumissa syksyn aikana, muun muassa piirien syyskokouksissa. Talven ja kevään aikana tulee myös uusia osallistumismahdollisuuksia, esimerkiksi kyselyitä tai työpajoja. Lue osallistumismahdollisuuksista tältä sivulta.

Mikä ihmeen Paju? Osallistu Iltateelle

Mistä Paju-hankkeessa on kysymys? Iltatee-webinaari ma 2.10. klo 20-21.
Mikäli kaipaat perustietoa asiasta, osallistu Iltateelle! Katso tapahtuman tiedot tältä sivulta.

Haluatko vaikuttaa? Osallistu avoimiin Teams-työpajoihin

Syksyn aikana järjestetään useita erilaisia työpajoja eri kohderyhmille. Voit ilmoittautua yhteen tai useampaan omien pestiesi tai kiinnostuksen mukaan. Kaikki alla olevat työpajat järjestetään Teams-yhteydellä.

Lippukuntien johtaminen ja hallinto ke 25.10. klo 18-19.30
Minkälaisia työkaluja ja palveluita lippukunnat tarvitsevat jäsenyyksien, laskutuksen ja raportoinnin hallintaan? Jos hoidat näihin teemoihin liittyviä tehtäviä, tule vaikuttamaan tulevaisuuden ratkaisuihin.

Lippukuntien partioarki ke 1.11. klo 17.30-19.30
Toteutatko pestissäsi lippukunnan toimintaa, kuten leirejä, retkiä, pestaamista, viestintää? Mitä tukea ja työkaluja näihin tarvitaan? Tule mukaan keskustelemaan ja etsimään ratkaisuja.

Ryhmänjohtajien tuki ja työkalut ma 13.11. klo 18-19.30
Minkälaiset työkalut tukevat ryhmänjohtajia pesteissään? Mikä tekisi ryhmänjohtamisesta helppoa ja vaivatonta? Olet sitten uusi tai kokenut ryhmänjohtaja, tule mukaan kertomaan millaista tukea ja palveluja kaipaisit johtamisen tueksi!

Pestaajan ja pestatun yhteinen polku to 23.11. klo 18-19.30
Oletko pestannut partiolaisia vapaaehtoistehtäviin? Onko sinut pestattu? Tule pohtimaan, minkälaisia työkaluja ja yhteisiä toimintamalleja pestaamisessa tarvitaan.

Tuhansien tapahtumien partio ma 27.11. klo 18-19.30
Miten rakentuu suurtapahtuma? Entä pienempi leiri tai koulutusviikonloppu? Minkälaiset digityökalut helpottavat tapahtuman toteuttamisessa? Tapahtumien tekijät, tervetuloa kehittämään!

Paju-hanke etenee suunnitellusti

Paju-hankkeen tavoitteena on uudistaa ja selkiyttää partion digitaalisten palvelujen kokonaisuutta. Alkuvaiheessa Paju-hankkeessa on tunnistettu järjestelmien nykytilaa sekä keskeisiä käyttäjärooleja ja tärkeimpiä kehitystarpeita. Hanke jatkuu vuoteen 2025 saakka. Tutustu tarkemmin Pajuun osoitteessa www.partio.fi/paju

Vuosina 2022 –2025 toteutettavan Paju-hankkeen aikana päivitetään partion digitaalisten järjestelmien toimintamalleja ja prosesseja, kehitetään Suomen Partiolaisten IT-järjestelmien tietoarkkitehtuuria ja lopuksi uudistetaan partion jäsenrekisteri. Kehittämällä tieto- ja sovellusarkkitehtuuria varmistetaan, että nykyiset ja tulevat järjestelmät toimivat sujuvasti yhteen sekä palvelevat kokonaisuutta. Varsinainen jäsenrekisterin uudistus toteutuu vuonna 2025. Paju-hankkeen tavoitteena on, että tulevaisuudessa digipalvelut helpottavat partion harrastamista ja partiotoiminnan järjestämistä niin lippukunnissa, piireissä kuin keskusjärjestössä.