Kati Pankka on aloittanut tammikuussa Suomen Partiolaisilla markkinoinnin suunnittelijana.
Kati Pankan työtehtäviin kuuluu valtakunnallisten markkinointi- ja varainhankintakampanjoiden suunnittelua ja toteutusta. Tehtävä on osa-aikainen ja määräaikainen sijaisuus, joka kestää toukokuulle 2024 asti. Työpiste sijaitsee Helsingissä Partioasemalla. Kati on työskennellyt vastaavassa määräaikaisessa roolissa Suomen Partiolaisilla myös vuosina 2021–22.
Markkinointikampanjoiden tavoitteena on edesauttaa partion jäsenmäärän kasvua ja siten tukea partiolippukuntien elinvoimaisuutta. Varainhankintakampanjoista merkittävin on adventtikalenterikampanja, jonka markkinointia työstetään ympäri vuoden. Partion ystävät -lahjoitusrahaston markkinoinnilla puolestaan tuetaan vähävaraisten lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia.
Koulutukseltaan Kati on tradenomi ja työkokemusta on kertynyt markkinoinnin ja viestinnän lisäksi myös verkkokaupan ja matkailualan tehtävistä. Edellisen partiotyörupeaman jälkeen hän purjehti pienellä purrella Suomesta Ranskaan ja takaisin sekä johti Pohjoismaihin suuntautuvia vastuullisia pienryhmämatkoja. Alkuvuodesta 2024 partiotyön rinnalla jatkuu yrittäjyys matkanjohtajan töitä tehden.
”Monipuolinen harrastus ja turvallinen partioyhteisö tukevat lasten ja nuoren hyvinvointia monilla tavoilla. Siksi koen merkitykselliseksi päästä jälleen tarjoamaan ammatillista osaamistani partion hyväksi. Jos manifestoida sopii, niin toivoisin partion jäsenmäärän kääntyvän jälleen kasvuun. Markkinoinnin toimenpiteillä lisätään partion tunnettuutta ja tavoitellaan moninaisia kohderyhmiä. Ideaalitilanteessa reipas tekemisen meininki välittyy luonnostaan ja nuoret partiolaiset itse pyytävät tuttuja ja tuntemattomia mukaan tutustumaan toimintaansa. Parasta partion markkinointiahan on tietenkin aito ja aktiivinen toiminta.”